8. Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ (Αλέν Ρενέ)

Φεβρουάριος 9th, 2017 No comments

8.-Πέρυσι-στο-ΜαρίενμπαντΑ/Μ Διάρκεια 93'

Η κατάρρευση των αντικειμενικών βεβαιοτήτων… 

Ο Resnais, με τα απρόσμενα φλασάκια και τα ιδιοφυή τράβελινγκ, σκηνοθετεί σαν Άρχων του Ασυνειδήτου και παραμένει αόρατος, δημιουργώντας ένα θεμελιώδες ζήτημα οπτικής γωνίας: η κάθε σκηνή «σκηνοθετεί» την επόμενη αλλά και την προηγούμενη, οι ήρωες του φιλμ είναι και ενορχηστρωτές του, η εσωτερική συνοχή είναι απόλυτη και γριφώδης – και, σε ένα κοινό με διαφορετικό πήχη μεταφυσικών αντιλήψεων, ο Resnais θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι το «Πέρσι στο Μαρίενμπαντ» είναι απολύτως αυτοφυές. Κι όμως, η περιπλάνηση στο τρίγωνο ασυνείδητο της Α – ασυνείδητο του Χ – κενό αέρος ανάμεσα στα δύο χρειάζεται κάποιον που θα πάρει σοβαρά τον πόνο της ανθρώπινης ύπαρξης. 

 

Categories: Νέα Tags:

7. Αντρέι Ταρκόφσκι: Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν

Φεβρουάριος 1st, 2017 No comments

7.-Τα-παιδικά-χρόνια-του-ΙβAndrey Tarkovskiy (Αντρέι Ταρκόφσκι) 

Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν (Ivan's Childhood)

1962

Α/Μ Διάρκεια 105'

Με εξαίρετα ποιητικό τρόπο διαχειρίζεται ο βίαιο τερματισμό της παιδικής ηλικίας από τον πόλεμο και την ανικανότητα του παιδιού που υφίσταται αυτή την απώλεια να ζήσει μια φυσιολογική ζωή μετά από αυτό. Ουσιαστικά την ανικανότητα του παιδιού να ζήσει με οποιονδήποτε τρόπο. Μια ανεστραμμένη πολεμική ταινία, όπου ο πόλεμος δεν έχει τίποτα το ηρωικό, παρά μόνο λασπουριά και αποσύνθεση και η νίκη δεν έχει τίποτα το θριαμβικό, παρά μόνο ερείπια και θάνατο. Αντιστικτικά στην τερατωδία του πολέμου, ο Ταρκόφσκι παραθέτει ονειρικές, ειδυλλιακές σκηνές από τη ζωή του Ιβάν πριν τον πόλεμο. 

Categories: Νέα Tags:

6. Ίνγκμαρ Μπέργκμαν: Η Έβδομη Σφραγίδα (Det sjunde inseglet)

Ιανουάριος 12th, 2017 No comments

6. Η Έβδομη Σφραγίδα

Δευτέρα 23/ 01/ 2017

ώρα 9.15'

στο υπόγειο της Βίλας Στέλλας

                                                                1957 Διάρκεια 96'

Η ταινία ξαφνιάζει. Σε μία εποχή που απασχολεί κυρίως η φλυαρία των ανθρώπων, ο Bergman ασχολείται με την σιωπή του Θεού, και η ευθύτητα με την οποία παρουσιάζει την αιώνια αντίθεση του καλού και του κακού, η αφοσίωση στην ανάλυση της ψυχολογίας του ανθρώπου που αναρωτιέται και η επιμονή στις ρεαλιστικές συμπεριφορές κάνει το φιλμ να διαθέτει περισσότερα κοινά στοιχεία με ταινίες του βωβού παρά με σύγχρονές της. 

Categories: Νέα Tags:

Ο Δράκος: Το αριστούργημα του Νίκου Κούνδουρου!

Ιανουάριος 4th, 2017 No comments

drakos11111Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017 ώρα 21.15΄στο υπόγειο της Βίλας Στέλλας (1956, 10 λεπτά΄)

Η ταινία  πραγματεύεται, την ασφυξία που είχε πνίξει την χώρα στην δεκαετία του ’50. Μια χώρα που προσπαθούσε να βρει την ταυτότητά της και μια κοινωνία να δοκιμάζει τις αντοχές της. Η φτώχεια ήταν ο κανόνας και το έγκλημα άνθιζε. Όνειρο όλων ήταν να βρουν ένα διέξοδο από την ψυχοφθόρα καθημερινότητα, όπως και να έμοιαζε αυτή η διέξοδος. Ο Θωμάς την βρήκε στο πρόσωπου ενός εγκληματία της Αθήνας. Ο φόβος και η φιλοδοξία κοντράρονται μόνο για να βρεθεί στο τέλος χαμένος ένας άτυχος υπαλληλάκος. Από τα καταγώγια στις φτωχογειτονιές και από τα σκοτεινά γραφεία κάποιας τράπεζας στο άβατο του αστυνομικού τμήματος, είναι ένας αγώνας μέχρι τέλους.

Η πρωτοποριακή ταινία του Νίκου Κούνδουρου σκηνοθετήθηκε από τον ίδιο σε ηλικία 30 ετών και θεωρείται η πρώτη που ξέφυγε από τον καθαρά ψυχαγωγικό και εμπορικό χαρακτήρα των ταινιών της δεκαετίας του '50, σηματοδοτώντας την απαρχή του επονομαζόμενου νέου ελληνικού κινηματογράφου.

Categories: Νέα Tags:

Josef Koudelka

Δεκέμβριος 13th, 2016 No comments

16Με το αντισυμβατικό και ελεύθερο πνεύμα του υπερβαίνει την πραγματικότητα που απαθανατίζει, σφραγίζοντας με τη ρωμαλεότητα τής φόρμας του και την ευαισθησία του την ανθρώπινη ύπαρξη, τα άδεια αστικά σκηνικά, τις βαριές σκιές στους άδειους δρόμους, δημιουργώντας  μία ήπια, αλλά ευανάγνωστη, διατύπωση τού τραγικού, χωρίς να χάνει την ουσία του περιεχομένου και του νοήματος τής εικόνας του.

 Aυτό που ανακάλυψα με τη φωτογραφία και το θεωρώ εξαιρετικά μεγάλη τύχη είναι ότι με έμαθε να κοιτάω. Ξυπνάω το πρωί και πηγαίνω να κοιτάξω. Για μένα το να δω ένα μήλο να πέφτει από το δένδρο έχει μεγαλύτερη σημασία από τον μαθηματικό τύπο της βαρύτητας-Josef Koudelka

Categories: Νέα Tags: