6. Ίνγκμαρ Μπέργκμαν: Η Έβδομη Σφραγίδα (Det sjunde inseglet)

Ιανουάριος 12th, 2017 No comments

6. Η Έβδομη Σφραγίδα

Δευτέρα 23/ 01/ 2017

ώρα 9.15'

στο υπόγειο της Βίλας Στέλλας

                                                                1957 Διάρκεια 96'

Η ταινία ξαφνιάζει. Σε μία εποχή που απασχολεί κυρίως η φλυαρία των ανθρώπων, ο Bergman ασχολείται με την σιωπή του Θεού, και η ευθύτητα με την οποία παρουσιάζει την αιώνια αντίθεση του καλού και του κακού, η αφοσίωση στην ανάλυση της ψυχολογίας του ανθρώπου που αναρωτιέται και η επιμονή στις ρεαλιστικές συμπεριφορές κάνει το φιλμ να διαθέτει περισσότερα κοινά στοιχεία με ταινίες του βωβού παρά με σύγχρονές της. 

Categories: Νέα Tags:

Ο Δράκος: Το αριστούργημα του Νίκου Κούνδουρου!

Ιανουάριος 4th, 2017 No comments

drakos11111Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017 ώρα 21.15΄στο υπόγειο της Βίλας Στέλλας (1956, 10 λεπτά΄)

Η ταινία  πραγματεύεται, την ασφυξία που είχε πνίξει την χώρα στην δεκαετία του ’50. Μια χώρα που προσπαθούσε να βρει την ταυτότητά της και μια κοινωνία να δοκιμάζει τις αντοχές της. Η φτώχεια ήταν ο κανόνας και το έγκλημα άνθιζε. Όνειρο όλων ήταν να βρουν ένα διέξοδο από την ψυχοφθόρα καθημερινότητα, όπως και να έμοιαζε αυτή η διέξοδος. Ο Θωμάς την βρήκε στο πρόσωπου ενός εγκληματία της Αθήνας. Ο φόβος και η φιλοδοξία κοντράρονται μόνο για να βρεθεί στο τέλος χαμένος ένας άτυχος υπαλληλάκος. Από τα καταγώγια στις φτωχογειτονιές και από τα σκοτεινά γραφεία κάποιας τράπεζας στο άβατο του αστυνομικού τμήματος, είναι ένας αγώνας μέχρι τέλους.

Η πρωτοποριακή ταινία του Νίκου Κούνδουρου σκηνοθετήθηκε από τον ίδιο σε ηλικία 30 ετών και θεωρείται η πρώτη που ξέφυγε από τον καθαρά ψυχαγωγικό και εμπορικό χαρακτήρα των ταινιών της δεκαετίας του '50, σηματοδοτώντας την απαρχή του επονομαζόμενου νέου ελληνικού κινηματογράφου.

Categories: Νέα Tags:

Josef Koudelka

Δεκέμβριος 13th, 2016 No comments

16Με το αντισυμβατικό και ελεύθερο πνεύμα του υπερβαίνει την πραγματικότητα που απαθανατίζει, σφραγίζοντας με τη ρωμαλεότητα τής φόρμας του και την ευαισθησία του την ανθρώπινη ύπαρξη, τα άδεια αστικά σκηνικά, τις βαριές σκιές στους άδειους δρόμους, δημιουργώντας  μία ήπια, αλλά ευανάγνωστη, διατύπωση τού τραγικού, χωρίς να χάνει την ουσία του περιεχομένου και του νοήματος τής εικόνας του.

 Aυτό που ανακάλυψα με τη φωτογραφία και το θεωρώ εξαιρετικά μεγάλη τύχη είναι ότι με έμαθε να κοιτάω. Ξυπνάω το πρωί και πηγαίνω να κοιτάξω. Για μένα το να δω ένα μήλο να πέφτει από το δένδρο έχει μεγαλύτερη σημασία από τον μαθηματικό τύπο της βαρύτητας-Josef Koudelka

Categories: Νέα Tags:

4. Ρασομόν του Ακίρα Κουροσάβα

Δεκέμβριος 7th, 2016 No comments

rashomon-1950-movieΡασομόν (Rashomon)

Δευτέρα 12/ 12/ 2016  ώρα 9.15' (1950 Διάρκεια 88' )

 

Αλήθεια! Η πιο προβληματική, η πιο πολύ-υπόστατη, ίσως λέξη που υπάρχει σε όλες τις γλώσσες της γης. Ποιος είναι όμως ο τρόπος που προσεγγίζει κανείς την αλήθεια? Τι σημαίνει για τον καθένα το να την διατυπώσει, να την προβάλλει σαν υπόσταση στον συνομιλητή του, σε αυτόν που την απαιτεί? Μια και μόνο ματιά στο πρόσφατο παρελθόν του καθενός μας, πείθει με ευκολία πως δεν είναι λίγες οι φορές, που ενώ βαθιά μέσα του ο καθένας γνωρίζει πως εκφράζεται χρησιμοποιώντας ανακρίβειες, ψέματα και λάθη, άλλοτε για να καλύψει δυσάρεστες καταστάσεις ή για να τονίσει την υπερβολή, εντούτοις έχει βαθιά την πίστη πως εκφράζεται λέγοντας την αλήθεια

Categories: Νέα Tags:

Κωνσταντίνος Μάνος

Δεκέμβριος 7th, 2016 No comments

36Για τρία χρόνια φωτογραφίζει, σε απομονωμένες περιοχές όλης της Ελλάδος και δημιουργεί το αριστουργηματικό του A GREEK PORTFOLIO. (Βραβεία στις εκθέσεις βιβλίων Λειψίας και Αρλ. Εκθέσεις στο Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγου και στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού. Το 1999 εξεδόθη και στην Ελλάδα από το Μουσείο Μπενάκη )

Το 1963 έγινε μέλος του πρακτορείου Magnum.

Από το 1964 ζει και εργάζεται στη Βοστώνη, απ όπου και μας έδωσε μερικές μόνο από τις σημαντικές έγχρωμες φωτογραφίες του στο American Color (1995)

 

(σχόλιο γγ)
Προσεγγίζοντας με αγάπη και σεβασμό αλλά και οξυδέρκεια, χωρίς δραματοποιήσεις και τουριστική τυποποίηση, μας μετέφερε τη μαγεία ενός κόσμου αρχέγονου και αυθεντικού, φωτίζοντας την ομορφιά του και τις αναλλοίωτες αξίες του.

 

Η φωτογραφία προσδιορίζεται κατά τη γνώμη μου από δύο στοιχεία : το πρώτο είναι η αλήθεια, το δεύτερο η στιγμή, η μαγική στιγμή όπως την ονομάζω. Όταν συμπίπτουν αυτά τα δύο, θεωρώ ότι έχει πετύχει το σκοπό της.– Κωνσταντίνος Μάνος

 

Categories: Νέα Tags: