Archive

Archive for Φεβρουάριος, 2017

8. Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ (Αλέν Ρενέ)

Φεβρουάριος 9th, 2017 No comments

8.-Πέρυσι-στο-ΜαρίενμπαντΑ/Μ Διάρκεια 93'

Η κατάρρευση των αντικειμενικών βεβαιοτήτων… 

Ο Resnais, με τα απρόσμενα φλασάκια και τα ιδιοφυή τράβελινγκ, σκηνοθετεί σαν Άρχων του Ασυνειδήτου και παραμένει αόρατος, δημιουργώντας ένα θεμελιώδες ζήτημα οπτικής γωνίας: η κάθε σκηνή «σκηνοθετεί» την επόμενη αλλά και την προηγούμενη, οι ήρωες του φιλμ είναι και ενορχηστρωτές του, η εσωτερική συνοχή είναι απόλυτη και γριφώδης – και, σε ένα κοινό με διαφορετικό πήχη μεταφυσικών αντιλήψεων, ο Resnais θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι το «Πέρσι στο Μαρίενμπαντ» είναι απολύτως αυτοφυές. Κι όμως, η περιπλάνηση στο τρίγωνο ασυνείδητο της Α – ασυνείδητο του Χ – κενό αέρος ανάμεσα στα δύο χρειάζεται κάποιον που θα πάρει σοβαρά τον πόνο της ανθρώπινης ύπαρξης. 

 

Categories: Νέα Tags:

7. Αντρέι Ταρκόφσκι: Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν

Φεβρουάριος 1st, 2017 No comments

7.-Τα-παιδικά-χρόνια-του-ΙβAndrey Tarkovskiy (Αντρέι Ταρκόφσκι) 

Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν (Ivan's Childhood)

1962

Α/Μ Διάρκεια 105'

Με εξαίρετα ποιητικό τρόπο διαχειρίζεται ο βίαιο τερματισμό της παιδικής ηλικίας από τον πόλεμο και την ανικανότητα του παιδιού που υφίσταται αυτή την απώλεια να ζήσει μια φυσιολογική ζωή μετά από αυτό. Ουσιαστικά την ανικανότητα του παιδιού να ζήσει με οποιονδήποτε τρόπο. Μια ανεστραμμένη πολεμική ταινία, όπου ο πόλεμος δεν έχει τίποτα το ηρωικό, παρά μόνο λασπουριά και αποσύνθεση και η νίκη δεν έχει τίποτα το θριαμβικό, παρά μόνο ερείπια και θάνατο. Αντιστικτικά στην τερατωδία του πολέμου, ο Ταρκόφσκι παραθέτει ονειρικές, ειδυλλιακές σκηνές από τη ζωή του Ιβάν πριν τον πόλεμο. 

Categories: Νέα Tags: